Devatero rad pro online marketing v cestovním ruchu

1. Začněte u sebe

Váš web je základ. Musí být kvalitní, stručný, přehledný a jasný. Je to vaše vizitka v online světě, na niž budete odkazovat prakticky ve všech kampaních. Nezapomeňte na kvalitní fotky, smysluplnou doménu a jednoduchou navigaci.

2. Udělejte si rešerši

Zmapujte všechna online média, která by mohla oslovit vaši cílovou skupinu. Zájmové weby, lokální zpravodajství, facebookové skupiny a stránky, weby nabízející tipy na výlety či online zpravodajství větších médií. Postupně pak zkoušejte jednotlivé kanály a sledujte jejich úspěšnost.

3. Není potřeba za vše platit

Někdy stačí vymyslet zajímavou protislužbu. Blogerům nabídněte za článek víkend zdarma ve vašem hotelu, lokálnímu webu logo na plakátech cestovatelské akce. O fungující spolupráce pečujte, rozvíjejte je a založte na nich vaši online propagaci.

4. Občas přesto zaplaťte

Když už do online propagace investujete, přemýšlejte. PPC kampaně na Facebook.com a Seznam.cz ano, nudné a okaté PR články či předražené bannerové kampaně ne. Místo tradičních PR článku prosaďte rozhovory se zajímavými lidmi či reportáže o výjimečných místech.

5. Nechtějte vše zvládnout sami

Opravdu dobré nastavení PPC kampaní je kontinuální práce na dlouhé týdny. Často je efektivnější investovat do nastavení reklamy odborníkem, než hodiny denně trávit snahou o pochopení zbytečně složitých reklamních editorů.

6. Sociální sítě nezanedbávejte

Poetickou vinařskou destinaci můžete skvěle propagovat na (v Česku se stále populárnějším) Instagramu. Festival jídla či speciální komentovaná prohlídka by rozhodně měla mít svou událost na Facebooku.

7. Připravte se na reakce

Vaši návštěvníci vás budou hodnotit. Na Facebooku, Tripadvisoru i jiných diskusních webech. Buďte na to připraveni a nezalekněte se pár negativních reakcí. Reagujte vždy vstřícně a mile. Spokojené zákazníky nenápadně pobídněte k pozitivním hodnocením. Pamatujte na to, že dobrá a čerstvá reference je základ úspěchu

8. Analyzujte výsledky a poučte se

Nikde jinde nedokážete úspěšnost svých kampaní změřit tak dobře jako na internetu. Google analytics byste měli mít v malíčku, pro každou kampaň volte unikátní UTM parametry, díky nimž od sebe můžeme odlišit jednotlivé zdroje návštěvnosti, a po prodejcích reklamy požadujte vždy co nejpodrobnější výsledky.

9. Buďte (nejen) online!

Online najdete velkou část svého potencionálního publika, ale pořád ne všechny. Nezapomínejte na to a stále hledejte i jiné kanály propagace. Plakáty, lokální tisk, menší rádia či letáky.

Zdá se Vám to příliš složité? Ráda Vám poradí autorka článku Kateřina Smolová.