Naplánujte interpretaci, která nadchne turisty /  (z)mění svět

Dá se utratit 789 millionů britských liber za návštěvnické centrum, které po roce zavřete?

A co u vás - bude mít vaše naučná stezka, expozice, prohlídka, letáček či jiná forma interpretace úspěch? Nebo skončí bez zájmu návštěvníků, potažmo v koši?

Klíčem k (ne)úspěchu je promyšlený proces interpretačního plánování.

V řadě západoevropských zemí je interpretační plán podmínkou, bez které není možné čerpat veřejné prostředky. V České republice se interpretační plány postupně zavádí zejména v chráněných územích, kde jsou velkým krokem kupředu.

OBSAH KURZU:

V rámci kurzu projdeme zjednodušeným procesem interpretačního plánování.

Aktivně se zapojíte a odpovíte si na otázky:

  • Jakých cílů chcete dosáhnout? Proč interpretaci děláte?

  • Kdo jsou vaši návštěvníci?

  • Co chcete návštěvníkům sdělit?

  • Jakou podobu bude produkt mít?

  • Jak zjistíte, že to (ne)vyšlo?

  • Kdy je návštěvník spokojen?

  • Jak odhadnout náročnost přípravy a údržby produktu?

Prostor bude také na:

  • Spousta tipů a triků z praxe, inspirace z desítek projektů v ČR i zahraničí

  • Výhody a nevýhody různých forem interpretace - od panelu přes expozici až po audioprůvodce

  • Sdílení vašich zkušeností

V čem vám interpretační plánování pomůže:

  • Najdete nejefektivnější způsob komunikace s návštěvníky
  • Můžete na návštěvníka lépe působit a v konečném důsledku měnit jeho chování
  • Zjistíte, jak efektivně využít čas zaměstnanců i finanční prostředky

Termín:  6. 3. 2019 , 10:00 - 16:00

Místo: HUB Brno

Cena: 1890 Kč  ( zahrnuje workshop, občerstvení, materiály)

Účastníci školení interpretace cena 1500 Kč


Lektor

Mgr. Barbora Dvořáková

Vzdělávání a interpretaci se věnuje přes 15 let. Ve Sdružení TEREZA se zabývala environmentální výchovou a místně zakotveným učením. Získala zde řadu zkušeností při přímé práci s dětmi, studenty vysokých škol i pedagogy a řízením projektů. Následně strávila rok na stáži ve Velké Británii, kde rozvíjela několikrát oceněný mezinárodní projekt Krajina za školou. Spolupracovala také s místními muzei a podílela se na přípravě letní kampaně bristolské zoo. Ve společnosti Centre for Modern Education se dále věnovala inovativním formám vzdělávání, mimo jiné v prostředí muzeí. Se svým týmem připravila kompletní vzdělávací obsah pro výstavu Národního muzea Příběh planety Země. Dále se podílela například na libretech nových expozic Národního zemědělského muzea, tvorbě libreta vznikající expozice Domu přírody Brd, projektu Za vědou a vzděláváním do muzea, rozvoji badatelských metod v muzeích a školách a řadě dalších. Od roku 2018 je na volné noze a věnuje se vzdělávání a interpretaci. Je členkou Sdružení pro interpretaci místního dědictví a celoevropské sítě Interpret Europe. Více na  www.interpretujsvet.cz

Přihláška