Jak vzniká strategie společně s partnery
V Travelbakers věříme, že strategie nebo nové produkty v cestovním ruchu nemají vznikat od stolu. Největší know-how mají totiž samotní partneři v území – lidé, kteří se denně potkávají s hosty, znají jejich potřeby, otázky, nálady i to, proč se vracejí (nebo nevracejí).Proto děláme workshopy, kde se nemluví o teorii, ale tvoří. Kreslí se, píše, lepí, diskutuje a společně hledáme, jak má destinace působit, jaké produkty dávají smysl a co skutečně pomůže návštěvníkům i místním.
Jak jsme pracovali na Zlínsku
Na Zlínsku a Luhačovicku jsme v posledních měsících vedli sérii workshopů, které se zaměřovaly na tři velká témata: lázeňství a wellbeing, architekturu a aktivní turistiku. Každé z nich má v regionu své silné kořeny, ale bylo třeba ho posunout – z pouhé nabídky služeb k uchopitelným produktům a propojené komunikaci.
Lázeňství & wellbeing
V lázeňských městech mají partneři spoustu zkušeností, ale chyběl jim pohled, kam téma posunout dál. Společně jsme brainstormovali, jak rozšířit klasické lázeňství o moderní wellbeingové zážitky – od mindful hikingu, lesní terapie, pomalé turistiky až po rituály a venkovní saunování. Ukazovali jsme příklady ze světa a společně jsme skládali, co by mohlo fungovat v kontextu Zlínska a Luhačovicka
Cílem nebylo „vymyslet produkt“, ale otevřít prostor pro myšlení:
➡ Co hosté v lázeňských městech skutečně hledají?
➡ Jak propojit lázně, přírodu a architekturu?
➡ A jak to celé vizuálně a emočně komunikovat?
Architektura jako produkt cestovního ruchu
Téma, které se v regionu dlouhodobě rozvíjí, jsme chtěli dostat do „produktové“ roviny. Partneři kreslili mapu ikonických míst, hledali, co spojuje Baťovský odkaz, moderní design a architekturu v krajině.
Společně jsme pracovali s nápady jako:
➡ Architektonické víkendové balíčky (pobyt + prohlídka + gastro zážitek)
➡ Open House formát – otevřené budovy, které běžně přístupné nejsou
➡ Cykloarchitektura – spojení poznávání s pohybem
Cílem bylo ukázat, že architektura nemusí být jen o památkách, ale o žitém prostoru – o tom, jak se cítíme ve městě i v krajině.
Aktivní turistika, která má smysl
Na Valašsku a Vizovicku jsme otevřeli téma aktivní turistiky. Hledali jsme, jak posílit pěší a cyklo produkty tak, aby nebyly jen o trasách, ale o zážitku. Místo honby za atrakcemi jsme řešili příběhy, pohyb a vztah k přírodě zejména u rodin s dětmi.
Společně jsme pracovali s nápady jako:
➡ Lesní objevitelé – děti jako průzkumníci lesa
➡ Přírodní herny – objevování, ne animace
Náš mindset
Každý workshop bereme jako živou laboratoř strategie. Naše práce není přinést hotové odpovědi, ale správné otázky. Neříkáme partnerům „co mají dělat“, ale pomáháme jim pojmenovat vlastní potenciál a přetavit ho v uchopitelné kroky. Chceme, aby každý odcházel nejen s nápady, ale i s pocitem, že to celé dává smysl, že na strategii „má podíl“ a že na ní může dál stavět.
Chcete pomoct se strategií nebo workshopy? Pokud byste chtěli podobným způsobem rozvíjet vaši destinaci, produkt nebo téma, ozvěte se nám –
👉 info@travelbakers.cz