Kurzy pro destinace, IC i obce

Rozumíme potřebám destinaček, obcí, informačních center i podnikatelů v cestovním ruchu. Nabízíme jak vypsané kurzy, tak kurzy na míru, které vám pomohou najít hlas své destinace, správný směr, kterým se chcete ubírat nebo cestu do srdce a mysli vašich návštěvníků. 

Poptat kurz na míru

kurzy pro DMO Strategie a vzdělávání

Jak to funguje? 

Vyberte si kurz, který vás láká a dejte nám vědět. Ozveme se a probereme spolu kdy a kde, ale také jak kurz upravit přímo na míru potřebám vaší organizace. 

MÍSTOpiš – síla interpretačního psaní
Specialistka na interpretaci
Mgr. Barbora Dvořáková
Specialistka na interpretaci

Nudné, odborné a suché texty na letáčcích, panelech nebo v expozicích? Taky je nemáte rádi? Ale jak na to, když nechceme návštěvníky nudit, ale nadchnout? Jak psát texty, které jsou jasné, poutavé a provokující k přemýšlení? Na tomto školení se to dozvíte. A hlavně si vše vyzkoušíte. Kurz je nabitý inspirací, diskuzemi, a praktickými úkoly. Nebojte se objevit sílu slov a příběhů. Protože jak říkal  Mark Twain – na inspiraci nemůžete čekat. Musíte jí pronásledovat s palicí.

Poptat kurz na míru

Co se na kurzu dozvíte?

 

  • Principy dobré interpretace a jak je „propsat” vašich do textů a příběhů. 
  • Brouci v hlavě – jak najít a naformulovat silné sdělení. 
  • Univerzální koncepty, které vás propojí se světem návštěvníků.
  • 20 osvědčených interpretačních mostů a technik, které oživí každý text.
  • Tipy na psaní pro různé tipy médií (panely, letáčky, expozice).

 

Seminář doporučujeme všem pracovníkům muzeí, science center, galerií, CHKO, návštěvnických středisek, informačních center. Zkrátka všech institucí, ve kterých pomáháte lidem „objevovat svět“.

 

Jak kurz probíhá?

Kurz lze zrealizovat online nebo prezenčně v místě klienta
Termín: na dotaz
Cena: 16000 Kč plus doprava

Udržitelný cestovní ruch v destinacích a městech
Mgr. Pavel Pichler
Mgr. Pavel Pichler
Head of TravelBakers

Objevte, jak minimalizovat ekologickou stopu  cestovního ruchu, podpořit místní ekonomiku, zapojit komunity a efektivně komunikovat udržitelnost návštěvníkům – vše s praktickými nástroji a příklady pro destinace, města i informační centra.

Poptat kurz na míru

Co se naučíte?

  • Co je udržitelnost a proč je klíčová?
    • Definice ekologické, sociální a ekonomické udržitelnosti.
    • Současné trendy a výzvy v cestovním ruchu.
  • Role destinací, měst a informačních center v udržitelném rozvoji.
  • Ochrana přírody a biodiverzity:
    • Jak sladit turistický rozvoj s ochranou přírodních zdrojů.
    • Partnerství s environmentálními organizacemi.
  • Zapojení komunit:
    • Spolupráce s místními obyvateli a podnikateli.
    • Vytváření zážitků respektujících místní kulturu a tradice.
  • Rovné příležitosti:
    • Podpora inkluze znevýhodněných skupin a místní zaměstnanosti.
  • Podpora lokální ekonomiky:
    • Jak propojit cestovní ruch s místními produkty a službami.
    • Modely spolupráce mezi obcemi, podnikateli a komunitami.
  • Řízení sezónnosti:
    • Efektivní rozložení turistických aktivit v čase a prostoru.
    • Inspirace z destinací, které úspěšně řeší overturismus.

 

Jak kurz probíhá?

Kurz lze zrealizovat online nebo prezenčně v místě klienta
Termín: na dotaz
Cena: 16000 Kč plus doprava

Interpretace aneb jak nadchnout návštěvníky
Specialistka na interpretaci
Mgr. Barbora Dvořáková
Specialistka na interpretaci

Jaké závěry vzešly z milionů hodin přímé práce s návštěvníky, evaluačních výzkumů a odborných debat v Americe, Británii a dalších zemích? A jak je můžeme využít i v podmínkách České republiky?

Na interaktivním semináři se dozvíte, jaké jsou ty nejdůležitější principy a trendy v interpretaci místního dědictví. Seznámíte se s jednoduchými tipy, díky kterým budou mít vaše produkty "šťávu". Těšit se můžete na sdílení, aktivní zapojení a praktické úkoly a ukázky

Poptat kurz na míru

Co se na kurzu dozvíte?

  • Hlavní principy dobré interpretace a jejich využití v praxi
  • Jak najít a dobře naformulovat sdělení, které návštěvníky osloví
  • Příklady dobré praxe v interpretaci
  • Jaká forma interpretace (expozice, průvodce, naučná stezka, letáček, hledačka, atd.). je vhodná pro vaši organizaci
  • Interpretační tipy a triky dle vašich potřeb
  • Na semináři budou využity neformální vzdělávací metody, těšit se můžete na aktivní zapojení a práci s tématem.

Seminář doporučujeme všem pracovníkům muzeí, science center, galerií, CHKO, návštěvnických středisek, informačních center. Zkrátka všech institucí, ve kterých pomáháte lidem "objevovat svět".

Jak kurz probíhá?

Kurz lze zrealizovat online nebo prezenčně v místě klienta
Termín: na dotaz
Cena: 16000 Kč plus doprava

 

Jak propagovat výstavu aneb Mnoho zajíců, myslivcova smrt
Konzultantka event marketingu
Hana Laudátová
Konzultantka event marketingu

Plakát přeplněný textem, letáčky podupané na zemi, nudná pozvánka na FB... Kdyby propagaci uměl každý, tohle by se nestalo. Provedeme vás celým procesem, kde na začátku je příprava zajímavé výstavy a na konci mnoho spokojených návštěvníků.

Poptat kurz na míru

Co se na kurzu dozvíte?

  • Jak přemýšlet o propagaci výstavy
  • Proč je jedinečnost tak důležitá
  • Jak ji odhalit a najít pro ni ta správná slova (konkrétní cvičení)
  • Proč je v obsahu propagace často méně více
  • Jak s touto jedinečností pracujeme v textech (anotace, tisková zpráva, podklady pro výrobu spotu v rozhlase)
  • Jak spolupracující odborníky přesvědčit, že zjednodušování je důležité a společně najít jeho míru
  • Jak zaujmout média
  • Jak podpořit jedinečnost výstavy vizuálně (jak spolupracovat s grafikem, tvůrcem videí, fotografem)
  • Jak být při propagaci kreativní (např. tiskoviny, reklamní předměty, inzerce)
  • Ukážeme si spoustu příkladů z praxe
  • Jak zvolit pro cílovou skupinu propagační nástroje s co nejlepším poměrem cena/výkon
  • Získáte možnost konzultovat propagaci svých projektů se školitelkou či ostatními účastníky kurzu

 

Jak kurz probíhá?

Kurz lze zrealizovat online nebo prezenčně v místě klienta
Termín: na dotaz
Cena: 16000 Kč plus doprava

Time management v cestovním ruchu
Mgr. Pavel Pichler
Mgr. Pavel Pichler
Head of TravelBakers

Jak pracovat se svým časem v segmentu cestovního ruchu? Jak prioritizovat, jak pracovat s myšlenkovými mapami a aplikacemi? Jak nastavit časovou osu aktivit? 

Poptat kurz na míru

Co se na kurzu naučíte?

  • Pánem svého času v cestovním ruchu
  • Cíle a prioritizace, Eisenhowerova matice
  • Sněz tu žábu a rozporcuj slona
  • Pomodoro metoda
  • Timoboxing a ToDo listy
  • Aplikace a platformy
  • Práce s emailem
  • Porady a vedení
  • Zdroje a inspirace

Jak kurz probíhá?

Kurz lze zrealizovat online nebo prezenčně v místě klienta
Termín: na dotaz
Cena: 16000 Kč plus doprava

20 nových metod pro cestovní ruch
Mgr. Pavel Pichler
Mgr. Pavel Pichler
Head of TravelBakers

Naučte se testovat, kreativně zjišťovat zpětnou vazbu od zákazníků, hravě vést porady a meetingy a designovat služby v cestovním ruchu pomocí 20 nových metod. 

Poptat kurz na míru

Co se naučíte?

Proč získávat zpětnou vazbu a jak testovat v cestovním ruchu? 

  • 5x proč - odhalte pravou příčinu vašeho problému v cestovním ruchu
  • Dokonči - ptejte se v cestovním ruchu oklikou
  • World cafe - jak na diskusi většího počtu lidí
  • Stínování - jak stínovat při tvorbě produktu
  • Safari služba - vyzkoušejte si produkt perspektivou uživatelů 
  • Výzkumný deník - propojenost všedního života lidí a cestovního ruchu
  • Mapování aktérů - kdo všechno ovlivňuje cestovní ruch?
  • Mapa kontaktních míst - jak zmapovat místa, kde se klienti potkávají se službou?
  • Cesta službou - pochopte, jak uživatelé procházejí cestoruchařskou službou
  • Snímek budoucnosti - jak pracovat s cestovním ruchem a budoucností
  • Lean canvas - jak co nejlépe shrnout to nejpodstatnější
  • Uživatelské testování - jak otestovat produkt cestovního ruchu
  • Pětisekundový test - rychlé otestování webu
  • A/B testování - vyberte nejlepší variantu návrhu
  • Poslední otázka - než odejde klient z města?
  • Landing page - zjistěte předem zájem o produkt
  • Emoční karty - ideální cvičení pro starosty:-)
  • Třídění karet - jak klienti rozumí produktu?

 

Jak kurz probíhá?

Kurz lze zrealizovat online nebo prezenčně v místě klienta
Termín: na dotaz
Cena: 16000 Kč plus doprava

Naplánujte interpretaci, která nadchne turisty a (z)mění svět
Specialistka na interpretaci
Mgr. Barbora Dvořáková
Specialistka na interpretaci

Naplánujte si proces interpretace úspěšné naučné stezky, letáku, akce i turistického cíle. 

Poptat kurz na míru

Dá se utratit 789 millionů britských liber za návštěvnické centrum, které po roce zavřete?

A co u vás - bude mít vaše naučná stezka, expozice, prohlídka, letáček či jiná forma interpretace úspěch? Nebo skončí bez zájmu návštěvníků, potažmo v koši?

Klíčem k úspěchu je promyšlený proces interpretačního plánování.

V řadě západoevropských zemí je interpretační plán podmínkou, bez které není možné čerpat veřejné prostředky. V České republice se interpretační plány postupně zavádí zejména v chráněných územích, kde jsou velkým krokem kupředu.

Co se na kurzu naučíte?

V rámci kurzu projdeme zjednodušeným procesem interpretačního plánování.

Aktivně se zapojíte a odpovíte si na otázky:

  • Jakých cílů chcete dosáhnout? Proč interpretaci děláte?
  • Kdo jsou vaši návštěvníci?
  • Co chcete návštěvníkům sdělit?
  • Jakou podobu bude produkt mít?
  • Jak zjistíte, že to (ne)vyšlo?
  • Kdy je návštěvník spokojen?
  • Jak odhadnout náročnost přípravy a údržby produktu?

Prostor bude také na:

  • Spousta tipů a triků z praxe, inspirace z desítek projektů v ČR i zahraničí
  • Výhody a nevýhody různých forem interpretace - od panelu přes expozici až po audioprůvodce
  • Sdílení vašich zkušeností

V čem vám interpretační plánování pomůže:

  • Najdete nejefektivnější způsob komunikace s návštěvníky
     
  • Můžete na návštěvníka lépe působit a v konečném důsledku měnit jeho chování
  • Zjistíte, jak efektivně využít čas zaměstnanců i finanční prostředky

Jak kurz probíhá?

Kurz lze zrealizovat online nebo prezenčně v místě klienta
Termín: na dotaz
Cena: 16000 Kč plus doprava

Základy copywritingu pro cestovní ruch
Kateřina Petriková
Kateřina Petriková
PR, copywriting, festivaly

Základy copywritingu aneb jak napsat dobrý text v cestovním ruchu.

  Poptat kurz na míru

Jaké místo má copywriting v obsahovém marketingu? Proč je všeobecně nejpodceňovanější kreativní disciplínou? A jakou roli sehrává v propagaci turistických destinací a měst? Na to všechno si odpovíme na školení o kreativním psaní. Hlavně se ale společně podíváme na základní pravidla, doporučení a tipy, jak psát o turistických destinacích a městech lépe a s patřičným dosahem.  

Není lepší cesty než zaujmout potencionálního klienta díky zajímavým článkům, poutavým rozhovorům a kvalitní téměř redaktorské práci.

Co se na kurzu naučíte?

  • Co udělat ještě než začnete psát?
  • Co chcete textem říct a jak s tím pracovat?
  • O čem a kdy psát?
  • Jak je to s titulky a klíčovými slovy?
  • Webcopywriting aneb nezapomeňte na SEO
  • Různé typy textů (od blogů přes rozhovory, po tiskovky, sociální sítě a newslettery) a kdy je použít

Jak kurz probíhá?

Kurz lze zrealizovat online nebo prezenčně v místě klienta
Termín: na dotaz
Cena: 16000 Kč plus doprava
 

Jak na lovebrand
Mgr. Pavel Pichler
Mgr. Pavel Pichler
Head of TravelBakers

Udělejte ze své značky lovebrand cestovního ruchu! Online kurz pro destinace, města, mikroregiony, IC i podnikatele. 

Poptat kurz na míru

Naučte se správně pracovat s vaší značkou, posilovat ji a vytvářet "lovebrand" v cestovním ruchu. Na kurzu si projdeme celý postup budování značky, ukážeme si, jak značky v cestovním ruchu fungují a jak nastavit svoji komunikaci. 

Chceme totiž, aby vaši značku po našem kurzu zákazníci milovali.

Co se na kurzu naučíte? 

  • Proč budovat značku v cestovním ruchu, jaké jsou přínosy a náklady.
  • Co je to značka, branding "lovebrand" a k čemu je to dobré.
  • Jak funguje branding.
  • Strategie značky.
  • Poslání/pilíře/vize/asociace/logo/komunikace.
  • Proces tvorby značky - jak na to?
  • K čemu jsou a jak ne / fungují archetypy.
  • Cílové skupiny a persony v brandingu.
  • DNA značky a odlišení se.
  • Jak to dělá Brno a ostatní - co je brand essence.
  • Ingredience značky, brand touchpoint.
  • Výzkum a značka.
  • Úkoly a pracovní listy.

Jak kurz probíhá?

Kurz lze zrealizovat online nebo prezenčně v místě klienta
Termín: na dotaz
Cena: 16000 Kč plus doprava

Jak na akce, slavnosti, festivaly
Mgr. Pavel Pichler
Mgr. Pavel Pichler
Head of TravelBakers

Jak ušetřit na produkci nebo marketingu? Jak se odlišit a zvýšit návštěvnost? Jak využívat nové marketingové nástroje a jak zjistit, které nástroje nefunguji?

Poptat kurz na míru

Co se naučíte?

  • jak vytvořit  a dodržet kladný rozpočet ( aplikace, programy a jak ušetřit, jaké media nepoužívat, jak vyjednat slevu)
  • kde získat finance na akci (granty, partneři, vstupné)
  • odliš se nebo zemři - jak vytvořit unikátní akci
  • metoda lean canvas
  • jak přilákat lidi na lokální slavnosti a akce (nové metody, sociální sítě, co ano a co ne)
  • co je pro média zajímavé a co ne
  • kdy tiskovku rozesílat a kdy raději počkat
  • komunikace s novináři před akcí: jak připravit informace do médií a jak si žurnalisty správně hýčkat
  • jak na marketing akce (aplikace, instagram, blogy, kontextová reklama - tipy a triky)
  • vyhodnocení akce a metody vyhodnocení

Jak kurz probíhá?

Kurz lze zrealizovat online nebo prezenčně v místě klienta
Termín: na dotaz
Cena: 16000 Kč plus doprava

LinkedIn v cestovním ruchu
online
Hana Bednářová
Hana Bednářová

Praktické tipy jak efektivněji využít LinkedIn v cestovním ruchu, vybudovat síť kontaktů a budovat značku destinace.

Poptat kurz na míru

Workshop je určený pro začátečníky, ale i aktivní uživatele LinkedIn, kteří se chtějí naučit tuto sociální síť využívat efektivněji a do větší hloubky. 

Co se na kurzu naučíte?

  • V čem je LinkedIn jako sociální síť specifická?
  • Jak může sloužit právě Vám?
  • Jaké možnosti nabízí?
  • Jak vyplnit osobní profil, aby nezapadl do šedivého průměru a Vy byli skutečně vidět?
  • Jak navazovat kontakty a hledat ty správné lidi?
  • Jak udržovat kontakty?
  • Jaký publikovat obsah?
  • Jak funguje algoritmus LinkedInu?
  • Jak najít témata pro obsah?
  • Jak pracovat s firemními stránkami?
  • Jak nastavit strategii firemní stránky?
  • A další…

Jak kurz probíhá?

Kurz lze zrealizovat online nebo prezenčně v místě klienta
Termín: na dotaz
Cena: 16000 Kč plus doprava

Zloději času v cestovním ruchu
Mgr. Pavel Pichler
Mgr. Pavel Pichler
Head of TravelBakers

V kurzu si představíme celkem 7 oblastí, které nám "kradou čas" v práci v cestovním ruchu. Pojmenujeme si je, rozklíčujeme si jejich příčiny a důsledky a ukážeme si praktické postupy.

Poptat kurz na míru

Co se na kurzu dozvíte?

  • Rozhodování a čas
  • Aplikace a čas
  • Metody a čas
  • Schůzky a setkávání - jak koncipovat a jak vést
  • Porady a jak na ně - příprava, vedení, zlozvyky
  • Emaily a práce s nimi
  • Efektivní telefonování
  • Nastavení komunikace v týmu – emaily, telefony, cloud
  • Hluboká práce
  • Metoda Zen to done

Jak kurz probíhá?

Kurz lze zrealizovat online nebo prezenčně v místě klienta
Termín: na dotaz
Cena: 16000 Kč plus doprava